יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

ימים 35- 51 לאורך החוף המערבי: מ- Dampier ל- Perth

יום 35: Dampier

Deep Gorge Petrpglyphs - השילוט ה"צנוע"
יצאנו בבוקר לצפות ב Deep Gorge Petrpglyphs. במקום שרדו מאות סימנים שיש לאתר אותם בין ערמות האבנים שקרסו במשך מאות השנים. כדי להגיע לשם יש לנסוע לכיוון Hearson's Cove. באמצע הדרך יש פניה של שביל עפר ימינה שאינה מסומנת. רק ליד החנייה מוצב שלט קטנטן. צריך לחפש את הציורים בתשומת לב. אנחנו מצאנו בעיקר בצד ימין.לאחר סיור של מספר שעות פנינו לעיר ופנינו לתצפית יפיפייה על כל המפרץ. משם למרכז המבקרים שלידו יש בית קפה שאם מגיעים בזמן (אני מעריכה בין 12 ל 13) מקבלים fish & chips שאומרים שהוא טעים. במרכז המבקרים ניתן לקנות מזכרות יפות ואוטנטיות. ראינו גם קנגורו שברחו מאתנו. החוף יפיפה ואפשר לטייל לאורכו או למצוא מקום לרגיעה על כוס בירה.
Deep Gorge Petrpglyphs - הערמות
Deep Gorge Petrpglyphs - פרט בערמה

יום 36: מ- Dampier ל- Exmouth
lighthouse caravan park - אפילו בתמונה ניתן לראות את הרוחות
יצאנו בבוקר לכיוון Exmouth. גם הפעם המרחק גדול ולמרות שהנוף מתחלף מפעם לפעם אין ריגושים גדולים. עצרנו ב Roadhouse למלא דלק ולמתוח את האברים. הדלק בתחנות הביניים יקר אבל אין ברירה. ב Exmouth עצרנו במרכז המבקרים ושריינו מקום (אחרון) ב lighthouse caravan park, ממש ליד המגדלור. הספקנו לרדת לחוף המסולע, הגאות התחילה, חזינו בשקיעה. קנגורו ואמו לא ראינו, היו גשמים ואין להם צורך לחפש מזון ומים.
בנוסף, כדי להזכיר לנו שאנחנו בחורף, התחילו לנשוב רוחות חזקות...
לינה: lighthouse caravan park, החניון ממוקם במקום טוב, ליד החוף והמגדלור.

יום 37: Exmouth - סיור ב- Ningaloo park
בלילה, כאמור, התחילה לנשוב רוח חזקה. בכל זאת יצאנו לכיוון Ningaloo park. עברנו בחוף המנגרובים לראות אם יש ציפורים וכמובן שכולן הסתתרו. בהתאם להמלצות, בגלל מזג האוויר, דילגנו על Turquiz Bay והמשכנו ל Oyster Bay שהוא חוף מוגן יותר. ואכן שנירקלנו בהנאה. למרות השפל ראינו דגים מכל גווני הקשת ומכל הגדלים כולל מנטה ריי קטנה. בעקרון המים פחות קרים מאשר באילת, רק היציאה מהם קרה בעיקר אם נושבת רוח קרירה. סיימנו את היום בצפייה בשקיעה מ המגדלור והצלחנו לאתר (בעזרת המשקפת) להקת לווייתנים בדרכה צפונה כולל קפיצות מתוך המים.

coral bay bayview
יום 38: מ- Exmouth  ל- Coral Bay
יצאנו ל- coral bay בדרך עצרנו במרכז המבקרים של exmouth כדי לשריין מקום באחד החניונים במקום (אזור זה אטרקטיבי ומתויר). חנינו ב bayview וירדנו לשנרקל בשונית. החוף ב coral bay מוגן יותר ויש מרחב חולי אבל לא ראינו את כל הדגה של אתמול.
לינה: coral bay bayview, חניון נחמד, יש בו הרבה מידע וממוקם טוביצאנו בבוקר לכיוון shark bay.

יום 39: Coral Bay
manta
יצאנו ב 9:15 לסיור טבע בקטמרן. המשרד נמצא בחניון עצמו ליד הקבלה. היינו בסך הכל 12 איש. נמדריך היה קשוב וסובלני והסיור כלל הכול בכל מכל. קיבלנו חליפות יבשות שהגנו עלינו מהמים הקרים, סנפירים ומשקפים. התחלנו בשנירקול בשונית. עלינו בחזרה וקיבלנו שתייה וחטיפים. לאחר כשעתיים ירדנו לצלול מעל מנטה ריי. המנטה נמצאת ממש בקרקעית. הנוכחית לא הייתה גדולה אבל ממש מרשימה. בנוסף ראינו צב ים, פרת ים והמון דגים בצבעים שונים. בצהרים קיבלנו חטיפים מלוחים. המשכנו לעומק ועקבנו אחר להקת ליוויתנים. בחזרה ניתן היה לשנורקל עוד פעם. ויתרנו בגלל הקור. הזרמים חזקים וצריך לשמור לא להיסחף ולהתרחק מהסירה. בקיצור היה יום נהדר. מומלץ מאוד.

יום 40: מ- Coral Bay ל- Wooramel Roadhouse
סטינו כ 50 ק"מ (לכל כיוון) על מנת לצפות ב- Blowholes. הם אמנם אינם מרשימים כמו פעם, אבל המפרץ בכללותו מרשים.
נכנסנו ל carnarvron. מאחר והיום היה יום ראשון הכול היה סגור . אבל נכנסנו במטרה לאכול דגים במקום מומלץ ע"י מחברי "העולם" Harbourside Café & Restaurant . ואכן המקום ממוקם במקום יפה והאוכל היה טעים. המחיר לא נורא כ 80 דולר ל 2 אנשים כולל כוסית יין, מנה נוספת של סלט וקפה.
לינה: Wooramel Roadhouse, חניון דרכים
Harbourside Café & Restaurant - Carnarvon

Blowholes

יום 41: מ-  Wooramel Roadhouse  ל-Monkey Mia
יום גדוש. יצאנו ל- shark bay במטרה להגיע לקראת סוף היום ל- Monkey Mia  וללון שם. בדרך שריינו טלפונית מקום בחניון, מה שאפשר לנו להתעכב בכל מקום צמעניין לאורך הדרך. לאורך המפרץ עצרנו בשלושה מקומות : Stromatolites , Shell Bay, Eagle Bluff. כולם שווים ביקור ו- Eagle Bluff יפיפה. אבל לצערנו, למרות שהמים היו צלולים וגם מהצוק ניתן היה לראות מי משייט שם (בעזרת המשקפת),  ראינו צב אחד וזהו.כשהגענו לחניון יצאנו,  עפ"י המלצת ה ranger  לסיבוב של 2 ק"מ בתקווה שניתקל בקנגורו או באמו. ראינו אמו אחד וסימני קנגורו. חזרנו ממש בחשכה לאורך החוף.
לינה: Monkey Mia
הסטרומטוליטים הם סלעים המכוסים בקטריות הנראות כאצות. הסטרומטוליטים מייצרים חמצן הנקלט על ידי הבקטריות ומסייע בחלקו לבניית הסלעים. הם האורגניזמיםהחיים העתיקים ביותר בעולם, שייצרו חמצן על פני כדור הארץ זמן רב לפני הווצרותם של הצמחים.

Stromatolites

Shell Bay

Eagle Bluff

יום 42: מ- Monkey Mia ל- Kalbarri
האכלת דולפינים
קמנו ממש מוקדם על מנת להגיע לחוף ב 7:30 ולצפות בהאכלת הדולפינים שם. זו ממש הצגה. בכלל האכלת החיות אצל האוסטרלים זו הצגה. בהפלגות מאכילים את הדגים כשיורדים לשנורקל על מנת שיתאספו ולא יאכזבו את התיירים. מאכילים שקנאים, תוכיים, וולבי ואולי עוד חיות שלא ידוע לי עליהם. באחת הפעמים הבעתי את דעתי על הנושא והם לא הבינו על מה אני מדברת למרות ששמירת איכות הסביבה בראש מעייניהם.

כשנגמרה ההצגה אספנו את הדברים והמשכנו בדרכנו. עברנו פעם נוספת ב Eagle Bluff ולאכזבתנו פרט לחוף יפה וצוקים לא ראינו דבר. המשכנו עד kalbarri
לינה: Kalbarri Tudur, החניון הוא העלאה של רמת החיים, הוא כולל מטבח משוכלל וסגור והשירותים והמקלחות ממש בסדר. יש דשא ולא חול ולא תאמינו, יש חדר טלוויזיה.

יום 43: Kalbarri
הקניון מבעד לחלון
קלבארי עיירה קטנה ונעימה.יש חוף יפה, פארק ונהר. התחלנו את הבוקר בשיט בנהר ה- Murchison שהבטיח גדולות ונצורות ולא היה שווה את הכסף. בנוסף היה קר וקשה היה ליהנות מהשיט.

לאחר שהתחממנו ואכלנו פנינו לפארק, למקום הנמצא במרחק 10 ק"מ מהעיירה. נסענו ראשית לכיוון הפארק עצמו לצפות בחלונות המפורסמים natural windows. הלכנו לתצפית. ההליכה די קלה למרות שהולכים על הצוקים. ה- Gorge של הנהר Murchison יפיפה. משם המשכנו ל z bend של הנהר, לתצפית, שגם היא מרשימה מאוד. על הדרך הצלחנו להיתקל ב enchida שלא זזה והתחבאה.
יש להקדיש לפחות חצי יום לסיור בפארק ואם רוצים לעבור את המסלול של 8 ק"מ יותר מזה.

יום 44: מ- Kalbarri ל- Geraldton
Natuak Bridge
יצאנו בבוקר לאיטנו לכיוון דרום במטרה לנסות להגיע ל Geraldton. התחלנו בסיור בפרק התוכים של Kalbarri. היה ממש נחמד (jungle park), בילינו שם למעלה משעתיים. המשכנו ועברנו בשלוש נקודות בחוף שמהן אם מתמזל המזל אפשר לראות ליוויתנים. Red bluff, eagle gorge, ו- natural bridge. ליוויתנים לא ראינו אבל החופים והצוקים מרשימים. המשכנו דרומה לאורך החוף ונכנסנו ל Port Gregory לראות את הלגונה האדומה. המשכנו עד החוף ודווקא כאן ראינו במרחק (בעזרת המשקפת), להקת ליוויתנים כולל קפיצות אדירות מתוך המים. המשכנו לשם ל Horrocks ושם סיפרו לנו שראו במרחק את הלהקה שאנחנו ראינו. המשכנו ל Gladstone
לינה: Gladstone Belair Gardens caravan park, מקום יפה ליד החוף. ככול שמדרימים עולה רמת הפארקים. החניון כולל שירותים צמודים. מטבח אין. אבל יש מכונת ייבוש לכביסה.

יום 45: מ- Gladstone ל- Cervantes
ציפורים ב Cervantes
העיירה שכוחת אל. עשינו סבוב בעיירונת בכדי לנסות לגלות מה יש ומה שהצלחנולארות היו ציפורים. אבל הגענו לכאן כדי לסייר ב- pinnacles וזה גם שם החניון.
חוף הים ב Cervantes היה מכוסה כולו בעשבים שנפלטו מהים.

לינה: Pinnacle Caravan, החניון ממוקם ליד הים, יש בו מטבח שניתן להשתמש בו בעיקר כהגנה מהקור בחוץ.

יום 46:  מ- Cervantes ל- Fremantle
The Pinnacles
יצאנו בבוקר על מנת לסייר ב- pinnacles. ניסינו לחפש קנגורו ו- emo במקום שנקרא Kangaroo Point וכמובן ראינו רק סימנים וצמחים. המשכנו לסיור ב- pinnacles כולל ביקור במרכז המבקרים היפה (לא לדלג!). להפתעתנו ביציאה נתקלנו לראשונה בשני קנגורו שלא ברחו והיו מוכנים להצטלם.
החלטנו להגיע ל Fremantle ולחלק את הזמן שנותר בין Perth, העיר עצמה לבין Fremantle.
ככל שהתקרבנו ל Perth התנועה הלכה והתעבתה. חזרנו לציוויליזציה.
לינה: Fremantle Village, החניון נחמד ומסודר. יש מטבח סגור ומסודר שאפשר לבשל ולאכול בו, מותקנת טלוויזיה (לא יאומן) ופועל בו מיזוג (לחימום). כמו כן יש אפשרות לשירותים ומקלחת צמודים לחנייה

קנגורו שאינו נס על נפשו
למעשה סיימנו את המסע ב- ooutback של אוסטרליה. אך אי אפשר לסיים ללא ההפתעה שציפתה לנו ממש ביציאה מה- Pinnacles. לאורך כל הדרך התלוננו שאנו רואים קנגורו בשתי צורות: סימנים ומה שיותר עצוב, חללים בבוקר על הכביש. לסיום חיכו לנו צמד חמד שהיו מוכנים להצטלם.

יום  47: Fremantle
The Jetty  (שימו לב לפסלים)
נחתנו על יום ראשון, שהוא יום מומלץ לסיור ב Fremantle, השווקים פועלים, על הרציפים מסתובב המון קהל והמקום תוסס. השארנו את הרכב בחניון ונסענו באוטובוס למרכז. והתחלנו את סיורנו ב Round House- בית הסוהר הראשון של המקום. משם הלכנו לסיור בשווקים, אכלנו צהרים ברציף עם המוני הסועדים שם, המשכנו לשוק שפתוח רק בימי שבת וראשון, שתינו בירה וחטיפים ב The Monk, (מומלץ! http://themonk.com.au/?cat=7 ), מקום שמייצרים את הבירה בעצמם וקינחנו בסיור בבית הסוהר של המקום שהיה פעיל עד לפני כ 25 שנה. בית הסוהר מזכיר מאוד את המבנה של בית הסוהר באושוויה שבארגנטינה.

ימים 48 - 49: Perth
המדרחוב במרכז הקניות ב Perth
עברנו ל Perth עצמה והתחלנו להכין את הרכב להחזרה. ריקון כל התאים ואיסוף כל הציוד שלנו (אין צורך לנקות את הרכב מבחוץ וגם לא לכבס את המצעים. רק להשאיר הכל מסודר ונקי).
כשסימנו, השארנו את הקראוון בחניון, לקחנו אוטובוס ונסענו ל Perth עצמה. התחלנו את סיורנו במוזיאון הטבע והמשכנו לסייר בעיר. מוזיאון האמנות סגור בימי ג והשארנו את הביקור בו ליום האחרון (שווה ביקור). ביקרנו במגדל הפעמונים, אכלנו צהרים במסעדה סינית הנמצאת ב food court.
לינה: central caravan park

החניון נמצא בדרך לשדה התעופה, לא רחוק מאפולו. במקום יש מטבח אבל פתוח. אפשר לבשל ואם לא קר מדי אפשר גם לאכול ליד השולחנות במבנה המקורה. המשרד יש אוסף ספרים שהשאירו מטיילים. ניתן לקחת ספרים ולהשאיר את אלו שאינכם רוצים להחזיר הבייתה. ד"א, שירות זה קיים בעוד חניונים.

יום 50: Perth
החזרנו את המכונית ועברנו למלון ללילה אחד.
לינה: Perth Ambassador, 196 ADELAIDE STREET, USD 116.88, מקום מצוין, מחיר סביר, שירות מעולה. מומלץ.

רחוב Adelaide שבו שוכן המלון מכיל מספר אטרקציות (פרט לקירבה לגנים ולחוף), לאורך הרחוב, על המדרכה יש מרצפות מתעדות אירועים ב"חיי העיר" - מרצפת לשנה. כמו כן יש פסלים יפיפיים.